عاشق سفر

سفر سال 90 به ترکیه بخش 2

سال 90 دو سفر زمینی به آنتالیا داشتیم یکی از آنها در نوروز و دیگری در اواخر شهریور 1390 انجام شد که به خاطر شباهتهایشان هر دو را میخواهم در کنار هم بنویسم.

سفر نوروزی سال 90 به ترکیه

وقتی به جاده آلانیا به آنتالیا در کنار دریا میرسیم با آنکه هنوز حدود هشتاد و پنج کیلومتر تا آنتالیا باقی مانده عملا میتوانید خود را در آنتالیا حس کنید چون مابین این دو شهر پر از هتلهای پر ستاره و امکانات توریستی است.

هتلی در اوج کهکشانها

طبق روال سابق هیچ هتلی رزرو نکرده بودیم اما چند تا هتل تاپ پنج ستاره را در نظر داشتیم. اولین آنها هتل کالیستا نزدیک شهر بلک  در چهل کیلومتری آنتالیا بود. هتلهای اطراف این شهر زمینهای گلف تاپی دارند و با آنکه این زمینهای گلف استفاده ای برای ما نداشت  اما ظاهر این هتل را خیلی دوست داشتم. که مجموعه ای از ساختمانهای استوانه ای در اندازه های متفاوت بود.

دور نمای هتل کالیستا در شهر بلک 40 کیلومتری آنتالیا

هنوز ظهر نشده بود که به درب هتل رسیدیم بعد از هماهنگی نگهبانی هتل با رسپشن وارد محوطه هتل شدیم هتل بزرگ و زیبائی بود البته تصاویری که در اینترنت از آن دیده بودم بهتر بود. داخل لابی و جلوی رسپشن شلوغ بود و از ما خواستند بنشینیم.

هتل کالیستا در شهر بلک 40 کیلومتری آنتالیا

چرخی در لابی هتل زدیم خیلی بزرگ و مجلل بود چند خانواده ایرانی هم که با تور آمده بودند توی لابی منتظر تور لیدرشان بودند بالاخره یکی از کارکنان رسپشن به ما مراجعه کرد و گفت که برای هر شب باید 450 یورو یا 900 لیر ترک (احتمالا برای سوئیت چند نفره ) بپردازیم برق از کله مان پرید تا حالا توی ترکیه  هیچ هتلی چنین مبلغی را از ما درخواست نکرده بود. مطمئنا اگر این هتل توی هر کشور دیگری غیر از ترکیه بود خیلی بیشتر از اینها می ارزید. بعد از پرس و جو از دو سه تا هتل دیگر این منطقه و شنیدن اینکه جای خالی ندارند از خیر هتل گرفتن در این منطقه گذشتیم و دوباره به سراغ هتلهای محبوبمان در ساحل لارا رفتیم.

ساحل لارا و 20 هتل فوق لوکس 5 ستاره اش در 15 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد از بین چند هتلی که ما سر زدیم دو تا از آنها جا داشتند هتل تایتانیک و هتل ونیز، که قیمت هر شب یک اتاقشان 230 لیر بود . هتل توپکاپی و هتل کرملین پر از توریستهای ایرانی بودند و جا نداشتند. ما هتل ونیز را که خلوتتر بود انتخاب کردیم و جمعا 4 شب در آنجا ماندیم.

نمای هتل ونیز شهر آنتالیا از داخل اتاقمان - در ایام نوروز دمای هوا فقط برای حمام آفتاب گرفتن مناسب بود نه شنا.

ساختمان لابی هتل ونیز شهر آنتالیا

هتل ونیز در مجموع نسبت به هتلهای دیگری که در آنتالیا رفته بودیم خوب بود. کیفیت غذا و تمیزی اتاقها و برخورد پرسنل و گروه نمایش همه خوب بود قبلا هم هتل توپکاپی را در همین منطقه  لارا (کوندو) رفته بودیم که خیلی عالی و در حد همین هتل ونیز بود اما چند روز بعد به هتلی در نزدیکی شهر سیده رفتیم که کلا نظرمان عوض شد و بعد از اینهمه سفر به آنتالیا، تازه فهمیدیم هتل خوب چه مزه ای میدهد.

عکس یادگاری بچه ها در کنار گروه نمایش هتل ونیز شهر آنتالیا

سفر شهریور  90 به ترکیه

ریسک بزرگ

در سفر دوممان در شهریور سال 90 میدانستم که بدون رزرو کردن هتل، ریسک بزرگی داریم مرتکب میشویم چون فصل توریست مخصوصا در آنتالیاست و همه هتل ها از قبل رزرو شده اند اما باز هم دل به دریا زدیم و رفتیم تا به آنتالیا رسیدیم. وقتی به شهر رسیدیم که هوا تاریک شده بود مطمئن بودم که در این ساعت از شب هتلهای ساحل لارا جا ندارند پس منطقی تر بود که شب اول را در یک هتل سه یا چهار ستاره سر کنیم و فردا بدنبال هتل سوپر لوکس بگردیم اما این موضوع سختر و پیچیده تر از آن بود که فکرش را میکردیم. چون همه هتلهای خوب آنتالیا پر بودند.

تا سه نشه...

بعد از دو ساعت جستجو بین انواع هتلهای پنج تا 3 ستاره ای که حوالی مرکز و شرق شهر آنتالیا میشناختم و شنیدن جواب منفی از ده پانزده تا از آنها، ساعت 11 شب به ناچار هتل نه چندان جالب رویال سیتی سه ستاره را با صبحانه، شبی 80 لیر گرفتیم. اتاقهای رو به دریای این هتل چشم انداز فوق العاده زیبائی دارد هر چند کیفیت داخل اتاقهایش بنظرم مناسب نیامد اما در مجموع برای یک شب بد نبود. این دفعه سومی بود که برای اولین شبی که به آنتالیا میرسیدیم و هتل پیدا نمیشد و اینجا اقامت میکردیم.

هتل رویال سیتی در شهر آنتالیا - نقشه گوگل محل هتل

چشم انداز شرق شهر آنتالیا از داخل اتاقمان در هتل رویال سیتی

چشم انداز غرب شهر آنتالیا از داخل اتاقمان در هتل رویال سیتی

پشت درای بسته...

فردای آنشب هتل رویال سیتی را تخلیه کردیم و برای گرفتن هتل لوکس به ساحل لارا رفتیم مسلما انتظار نداشتم که در انتهای فصل تعطیلات تابستانی براحتی هتل پیدا کنیم اما وقتی از چند تا هتل درباره اتاق خالی پرس و جو کردم از جواب آنها کاملا جا خوردم " تا یک ماه آینده تمام اتاقها رزرو شده اند". هتل رویال وینگس، هتل دولفین و ... تا دو ماه آینده رزرو شده بودند. تمام هتلهای پنج ستاره ساحل لارا پر بودند. تصمیم گرفتیم از آنتالیا به سمت شهر سیده و ماناوگیت برویم، جایی که نوروز 90 یک هتل تاپ  5 ستاره بنام گراند آکوا گرفته بودیم.

تعداد بیشمار هتل های 5 ستاره آنتالیا

حد فاصل آنتالیا تا آلانیا دهکده های توریستی مملو از هتلهای 4 و 5 ستاره زیادی وجود دارد. 10 کیلومتر قبل از شهر ماناوگیت، جاده ای فرعی در سمت راست قرار گرفته که به سمت دریا میرود هتلهای این قسمت ابهت و شکوه هتلهای ساحل لارا را ندارند اما از نظر کیفیت بعضی از آنها از هتلهای ساحل لارا بالاترند.  در این قسمت یک هتل 4 ستاره بود که برای فردا شب جا داشت هر شب صد و هشتاد  لیر و آل اینکلود بود. جای تعجب بود که این همه هتل چطور اتاقهایشان را پر میکنند

هتل گراند سیده

با نا امیدی سری هم به هتل گراند آکوا زدیم به متصدی رسپشن توضیح دادم که این دومین باری است که در این هتل اقامت میکنیم و دفعه قبل خیلی راضی بوده ایم و الان هم دوست داریم چند شب دیگر اینجا بمانیم او بعد از زنگ زدن به هتل مجاورش یعنی هتل گراند سیده بما گفت که چون مشتری هتل هستیم برایمان اتاق دارد. منتها در  همان هتل مجاورش که هر دو تحت مدیریت واحدی بودند. در واقع از امکانات دو هتل پنج ستاره میتوانستیم استفاده کنیم. اتاق دو نفره شبی 340 لیر. با خوشحالی قبول کردیم و در طی مدت اقامتمان آنقدر بما خوش گذشت که بمدت 6 شب در آن هتل ماندیم.