عاشق سفر

سفر به اروپا - از ونیز تا وین

فصل آخر سفر به اروپا

بعد از بازدید از شهر ونیز برنامه سفر ما در واقع به آخر خود نزدیک میشد مابقی برنامه سفر ما، رفتن به برلین و تحویل ماشین بود که باید از وین و پراگ میگذشتیم چون پرواز بازگشتمان به ایران، از وین به تهران بود در نهایت باید مجددا با پرواز از برلین به وین برمیگشتیم.

ترافیک از نوع اروپائی

فاصله بین ونیز تا وین حدود 600 کیلومتر بود. در اتوبان ایتالیا به ترافیک برخوردیم که حدود یک ساعت طول کشید بعد از باز شدن راه، فهمیدیم علت آن تصادف دو خودرو سواری از بغل به هم بوده که جرثقیل پلیس، آنها را بار زده بود. این تنها موردی بود که در اروپا تصادف دیدیم. اما 100 کیلومتر جلوتر دوباره به ترافیک برخوردیم که با استفاده از جی پی اس 50 کیلومتر از راه را از جاده های غیر اتوبان و از داخل شهرهای کوچک طی کردیم تا از ترافیک خلاص شویم. اما همین 50 کیلومتر یکساعت طول کشید برای همین مجددا به اتوبان برگشتیم.

ترافیک در اروپا - منبع عکس

بجز در ایتالیا، در اتوبانهای سوئیس به ایتالیا هم یکبار به ترافیک سنگینی برخوردیم که حدود یک ساعت ادامه داشت جالب بود که همه راننده ها در برخورد با ترافیک بسیار صبور بودند و فاصله خود را با ماشین جلوئی حفظ میکردند و از سبقت های سمت چپ جاده ای خبری نبود بطوری که یک ماشین آمبولانس یا پلیس، براحتی از سمت چپ یا راست، راه برای عبور داشت. اتوبانهای ایتالیا محدودیت سرعتی بین 120 و 130 کیلومتر دارند و کنترل سرعت با ماهواره و دوربین انجام میشود.

عوارض، عوارض ...

عوارض جاده ها در ایتالیا معمولا کم است حدود 4 الی 5 یورو اما تعداد گیتهای پرداخت عوارض زیاد است بطوری که برای عبور از شمال ایتالیا جمعا حدود 30 یورو عوارض اتوبان پرداختیم.

عبور از مرز ایتالیا و اطریش - روی تابلو هشدار داده که برای استفاده از اتوبانهای اطریش باید برچسب عوارض نصب کرد

ورود به خاک اطریش

باز هم از روی بعضی نشانه ها و بسختی میشد فهمید که کی از مرز ایتالیا و اطریش گذشته ایم اما بعد از ورود به خاک اطریش یک برچسب 10 روزه عوارض خریدم 9 یورو و روی شیشه جلو سمت راننده چسباندم.

برچسب عوارض جاده ای برای سراسر اطریش - 10 روزه 9 یورو

هتل نووتل شهر وین

ما در وین هتل نوتل را رزرو داشتیم برای همین تقریبا بدون توقف از شهرهای مختلف اطریش گذشتیم که مهمترین آنها شهر گراتس بود پاسی از نیمه شب گذشته بود که به وین رسیدیم. آدرس هتلمان را نداشتیم ولی با یک جستجو در نقشه شهر وین توسط جی پی اس دو تا هتل بنام نوتل پیدا کردم که حدس زدم آنکه داخل شهر است حتما برای ما رزرو شده که خوشبختانه درست بود و خیلی راحت به هتل رسیدیم. از شدت خستگی بعد از ورود به اتاقمان دوباره تقریبا بیهوش شدیم.

هتل نووتل شهر وین - اطریش - اتاق ما در طبقه پنجم بود

در حسرت یک خواب طولانی

هتل نوتل بسیار لوکس و راحت بود و خیلی دوست داشتیم تا لنگ ظهر بخوابیم ولی فردا دوباره مجبور بودیم برای تحویل ماشین به برلین برویم. موقع صبحانه دوباره همسفران تور ایرانیمان را که در پاریس از آنها جدا شده بودیم دیدیم و کلی با آنها چاق سلامتی کردیم. چند تا کلیسا و جای دیدنی وین را دیروز رفته بودند که ما از دست داده بودیم هر چه به خانمم گفتم شما در وین بمانید تا من ماشین را به برلین ببرم و برگردم تا شما هم خسته نشوید و جاهای دیدنی وین را با گروه بروید، قبول نکرد.

بعد از صبحانه دوباره از هتل نوتل چک اوت کردیم و همه وسایلمان بجز یک ساک را تحویل انبار هتل دادیم و بعد از گردشی کوتاه در شهر وین بطرف برلین راه افتادیم.

ظاهر دود زده کلیسای عظیم سنت استفان در مرکز شهر وین - اصلا در کادر دوربین جا نمیشد

یک دهکده زیبای اطریشی در 20 کیلومتری مرز چک

عبور از کشور چک

کوتاهترین مسیر مابین وین و برلین راهی بود که از کشور چک میگذشت. و من حس میکردم که این کشور بلوک شرقی سابق، یادگارهایی از حکومت کمونیستی اش داشته باشد برای همین تا حدودی نگران وضعیت جاده ها و کنترل پلیس آن بودم که بعدا هنگام عبور از چک فهمیدم بیمورد بوده و بجز 100 کیلومتر آخر، در نزدیکی مرز آلمان، بقیه مسیرمان اتوبان با کیفیت قابل قبول بود. مسیر ما بعد از ورود به کشور چک، عبور از شهرهای برونو و پراگ و بعد شهر درسدن آلمان و در نهایت برلین بود.

+ محمد ; ٥:٥٤ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢٠ مهر ۱۳٩٠
comment نظرات ()