عاشق سفر

سفر دور ترکیه 7

نوشته شده در یکشنبه نهم تیر 1387 ساعت 11:52 شماره پست: 37

سلامی مجدد به شهر آنتالیا

این دومین باری بود که آنتالیا می آمدیم ٬ دفعه اول مسافرت ما هوایی بود ٬( توضیحات آنرا در اینجا بخوانید) اما اینبار زمینی آمدیم ٬ بیشتر از ۱۵۰۰ کیلومتر راه طی کردیم و سه شب توقف بین راه ٬ در شهرهای وان ٬ غازی عینتاب و مرسین داشتیم ٬ و حالا در آنتالیا بودیم ٬ سلام آنتالیا.

هتل های شلوغ آنتالیا

ساعت ۱۰ شب بود و آنتالیا پر از مسافران نوروزی ایرانی . در شهرهای دیگر هتل ها خالی بودند اما اینجا هتل گیر نمی آمد باور کردنی نبود کنار ساحل لارا و در خارج شهر آنتالیا حدود ۱۵ هتل ۵ ستاره تاپ گران قیمت وجود داشت که هر کدام بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اتاق داشتند اما هیچکدام جای خالی نداشتند داخل شهر هتل هایی که با تورهای ایرانی قرارداد داشتند مثل هتل ادونیس و هتل فالز و ... پر از مسافران ایرانی بود . مجبور شدیم دنبال هتل های کوچکتر بگردیم ٬ بالاخره در داخل شهر ٬ هتل کوچک دو ستاره ولی تمیز رویال سیتی را پیدا کردیم

در سرزمین عجایب  world of wonders

قبل از شروع سفر دور ترکیه ٬ شاید ماهها در حال جمع آوری اطلاعات بودم ٬ از جمله این اطلاعات ٬ هتل های آنتالیا بود که دفعه قبلی که انتالیا بودم در هتل زیبای فالز اقامت داشتیم اما اینبار تصمیم داشتم بهترین هتل آنتالیا را انتخاب کنم ٬ بهترین هتلهای آنتالیا ٬ در انتهای ساحل لارا قرار دارند ٬ هتلهایی که وقتی از نزدیک آنها را می بینی احساس می کنی که در سرزمینی رویایی و جادویی آلیس یا سیندرلا قرار گرفته ای ٬ هتلهایی که تمام امکانات و تفریحات را به همراه رستورانهای متنوع رایگان در اختیار قرار می دهند. و گردش و کشف و استفاده از قسمتهای مختلف هتل روزها وقت شما را پر میکند.

هتل توپکاپی  wow topkapi palace

فردای شبی که به آنتالیا رسیدیم بعد از گردش در شهر به ساحل لارا رفتیم بدنبال هتل های رویایی ٬ اما باز هم همه پر بودند تا در انتها  هتل توپکاپی را گرفتیم هتلی غول پیکر ٬ با ورودی دژ مانند ٬ که به سبک کاخ توپکاپی استانبول ساخته شده بود.هتل ultra all inclusive  بود یعنی غذا و نوشیدنی در تمام وعده ها و رستورانها از صبح تا نیمه های شب رایگان سرو می شود وقتی وارد هتل شدیم یک کاتالوگ و یک نقشه به ما دادند که محل اتاق و رستورانها ٬ پارک آبی ٬ مهد کودک ٬ زمین های ورزشی ٬ باغ ٬ نایت کلوب٬ فروشگاهها و غیره را مشخص می کرد ٬ به نظر من یکی از دیدنی های آنتالیا همین هتل های ۵ ستاره منطقه لارا یا کوندو می باشد ٬ در کنار هتل ما هتل کرملین پالاس قرار داشت که ساختمانهای اطراف میدان سرخ مسکو و آن ساختمان فانتزی کاخ کرملین که شبیه کارتونها بود را داخل آن ساخته بودند هر دو هتل متعلق به یک گروه هتل زنجیره ای بود بنام wow= world of wonders که هتلهای دیگری در شهرهای مختلف ترکیه مثل بودروم ٬ کمر ٬ بورسا داشت ٬ مابین دو هتل دروازه ای بود که میشد بین دو هتل رفت وآمد کرد .

نقشه آنتالیا

نقشه استان آنتالیا  ۱ - ۲

نقشه شهر  آنتالیا  ۱

پارک مینی سیتی آنتالیا

مینی سیتی شهری مینیاتوری در آنتالیا است که آثار تاریخی کشور ترکیه را در ابعاد کوچک در خود جای داده است ٬ این ساختمانهای مدل در ابعاد ۲۵ برابر کوچکتر از اندازه اصلی ساخته شده اند .

ساحل کوندوی آنتالیا

در ساحل کوندو یا لارای شهر آنتالیا حدود ۱۵ هتل ۵ ستاره تاپ قرار گرفته اند ٬ که در ابتدای این مجموعه چند فروشگاه و پاساژ لوکس هم ساخته شده ٬ که توصیه من به شما اینست که هنگام سفر به آنتالیا یکی از انها را انتخاب کنید تا از مسافرتتان لذت بیشتری ببرید فقط در کنار تمام محاسن دو عیب هم دارند

۱- قیمت بالای هتل ها که بسته به فصل و ماه سال برای یک اتاق دو نفره هر شب از ۲۰۰ تا ۳۵۰ دلار متغییر است

۲- حدود ۱۵ کیلومتر  از مرکز شهر دور هستند ٬

پمپ بنزین های ترکیه

بعد از ۳ شب اقامت در آنتالیا بعد از نهار ٬ خواستیم به سمت شهر مارماریس راه بیفتیم ٬ اما هنگام خروج از هتل توپکاپی متوجه شدیم که لاستیک جلو سمت راننده ٬ کم باد است ٬ یکی از کارکنان هتل به ما گفت که در پمپ بنزینی که نزدیک هتل تایتانیک است می توانیم لاستیک ماشین را پر باد کنیم٬ در پمپ بنزین دستگاه تنظیم باد اتوماتیکی وجود داشت که باد چرخها را تنظیم کردیم٬ به متصدی مربوطه که لباس فرم داشت ۵ لیر دادم که گل از گلش شکفت و خیلی تشکر کرد بعدا فهمیدیم که بخاطر جلب مشتری پمپ بنزین ها به مشتریانشان خدمات رایگانی مانند تنظیم باد ٬ کارواش ٬ چایی ٬ و غذا ارائه میکنند . برای همین موقع بنزین زدن ٬ دنبال آنهایی بودیم که کارواش اتوماتیک داشتند ٬ در جاده خروجی شهر آنتالیا از یک پمپ بنزین ٬ بنزین زدیم و ماشینمان را رایگان شستیم ٬ از آن به بعد در ترکیه همیشه ماشینمان تمیز بود. با تنظیم باد رایگان پنچرگیری را به ایران موکول کردیم .