عاشق سفر

سفر به اروپا - پاریس 5

دیزنی لند

راستش، قبل از شروع سفرمان به اروپا، به دخترم قول داده بودم که او را به دیزنی لند ببرم که پر از وسایل بازی و شخصیت های کارتونی است. و روز سوم اقامتمان در پاریس به وعده ام عمل کردم خود من هم خیلی دوست داشتم دیزنی لند را ببینم اما برخلاف  تصورم دیزنی لند یک شهربازی بزرگ نبود چون چند وسیله بازی بیشتر نداشت بلکه دیزنی لند بیشتر یک دهکده فانتزی سرگرم کننده بود.

فاصله 60 کیلومتری!!!

هتل پولمن تا دیزنی لند 60 کیلومتر فاصله داشت که ما این مسافت را با ماشینی که اجاره کرده بودیم، طی کردیم. البته از پاریس به دیزنی لند خط مترو RER هم وجود دارد. هنگام خروج از پاریس و در اتوبان به ترافیک نیمه روانی برخوردیم که حدود نیم ساعت طول کشید تا از آن خارج شدیم.

از هتلمان در پاریس تا دیزنی لند 60 کیلومتر فاصله بود - خیابانی نزدیک دیزنی لند

نوازشگر چشمان

دیزنی لند از چهار قسمت درست شده که جالبترین آنها به نظر من فانتزی لند و ادونچر لند است. گلکاری های زیبای محوطه ورودی دیزنی لند از همان ابتدا چشم را نوازش میداد. متصدیان و کارکنان دیزنی لند همه لباسهای فانتزی پوشیده بودند.

گلکاری محوطه بیرونی دیزنی لند خیره کننده بود

گران ولی با ارزش!

گیتهای زیادی برای تهیه بلیط در نظر گرفته شده بود و با آنکه وسط هفته و یک روز غیر تعطیل بود جمعیت قابل توجهی در پارک دیده میشد. انتظار داشتم که بلیط ورودی گران باشد دو نفر بزرگسال و یک بچه، برای بازدید همه چهار قسمت پارک 160 یورو.

بطرف باجه های تهیه بلیط ورودی - دیزنی لند پاریس

سیندرلا کجاست؟!

دخترم یکریز میپرسید بابا این سیندرلا و میکی موس که میگفتی کجا هستند؟ من هم رفتم از چند تا از کارکنان پرسیدم که گفتند ساعت 7 بعد ازظهر نمایش شخصیت های کارتونی شروع میشود.

خیابان اصلی دیزنی لند پاریس

امکان ندارد بعلت بزرگی پارک بتوانید در یک روز همه قسمتهای آنرا ببینید . برای همین ما وقتمان را روی فانتزی لند و ادونچر لند متمرکز کردیم.

بعد از ورودی یک بلوار اصلی وجود داشت که در انتهای آن قصر افسانه ای والت دیزنی قرار داشت. در دو سوی این بلوار اصلی، ساختمانهای فانتزی و کارتونی ساخته شده بودند که زیر اکثر آنها فروشگاه و رستوران بود. اطراف میدان اصلی یک گروه موزیک با لباسهای فانتزی  رژه رفتند

اطراف میدان اصلی یک گروه موزیک با لباسهای فانتزی، رژه میرفتند - دیزنی لند پاریس

پارک آلیس در سرزمین عجایب، بصورت راهروهای مارپیج همراه با مجسمه شخصیتهای کارتونی آلیس، یکی از بخشهای جالب دیزنی لند است.

فیل پرنده

در مقابل یکی از وسایل بازی بنام فیل پرنده، جمعیت زیادی صف بسته بودند که 45 دقیقه طول کشید تا نوبتمان شود دقت و وسواسی که پرسنل فیل پرنده برای مسائل ایمنی بخرج میدادند دیدنی بود چند نفر از آنها کمربندها را چک میکردند و بعد انگار که هواپیما میخواهد پرواز کند به اتاق کنترل با علامت دست، آماده بودنشان را اعلام میکردند بعد دگمه استارت زده میشد.

برای سوار شدن به فیل پرنده 45 دقیقه در صف بودیم. - دیزنی لند پاریس

نوازندگان در لباس دزدان دریائی - دیزنی لند پاریس

مشتاقان میکی وس در دیزنی لند پاریس

کشتی بخار مولی براون، مثل یک کشتی واقعی، بازدیدکنندگان را بر روی یک دریاچه کوچک میگرداند

جمعیت منتظر سوار شدن به کشتی

در کل دیزنی لند سرگرم کننده بود ولی اگر بخواهم مقایسه ای بین پارکهای سرگرم کننده ای که قبلا رفته بودم داشته باشم دریم لند بانکوک جالبتر بود چون وسایل بازی بیشتری داشت. در شمال همین پاریس، پارک بازی آستریکس و اوبلیکس وسایل بازی بیشتری از دیزنی لند دارند و ورودی آن کمتر است. اگر وقت بیشتری میداشتیم حتما این پارک را هم میرفتیم.