عاشق سفر

سفر به اروپا - پاریس 4

برج های مدرن منطقه لادفنس

روز دوم اقامتمان در پاریس قرار شد که با مترو  به محله مون مارتر برویم که در شمال شهر پاریس قرار گرفته. در نزدیکی هتل پولمن یک ایستگاه مترو بود که از محله لادفنس براحتی میشد به نقاط مختلف شهر پاریس سفر کرد. تنها منطقه ای از پاریس که دارای آسمانخراش است لادفنس است که بلندترین آنها 200 متر ارتفاع دارد.  ایستگاه مترو لادفنس لابلای چند برج قرار داشت.

برج های منطقه لادفنس پاریس

مجسمه انگشت شصت در محله لادفنس، پشت هتل پولمن - علامت "موفق باشید"

شاخصترین برج مابین برجهای منطقه لادفنس، Grande Arche بود که یک برج عظیم به شکل یک مکعب مربع توخالی بود. که ایده سازنده آن ساخت یک طاق نصرت مدرن بوده.

Grande Arche - نزدیک ایستگاه مترو لادفنس - منبع عکس

مترو پاریس بزرگترین در دنیا!!!

مترو پاریس با 14 خط داخل شهری و 5 خط RER خارج شهری و 300 ایستگاه از نظر وسعت بزرگترین در دنیا و از نظر حجم جابجائی مسافر، پس از مترو مسکو، شلوغترین سیستم مترو اروپا میباشد که روزانه 4.5 میلیون و سالانه حدود 1.5 میلیارد مسافر را جابجا میکند. خطوط مترو با شماره و رنگ های متفاوت مشخص میشوند.(منبع) بلیطها را هم باید از دستگاههای خود پرداز دریافت کرد.

ایستگاه مترو  لادفنس در غرب پاریس- باجه های سبز رنگ خودپرداز بلیط مترو هستند

محله مون مارتر

با یکبار عوض کردن خط مترو، خودمان را به ایستگاه مترو Anvers در مون مارتر montmartre رساندیم یک خیابان باریک، پر از مغازه های فروش سوغاتی را طی کردیم تا به پله های کلیسای ساکره کور رسیدیم.

این محله در واقع یک تپه است که در شمال شهر پاریس قرار دارد که یک کلیسای بزرگ در قله آن واقع شده که از ابتدای تپه تا کلیسا صدها پله وجود دارد که بالا رفتن از آن نفس را در سینه حبس میکند اما برای آنان که حوصله پله نوردی ندارند یک خط تله کابین مانند هم وجود دارد، البته با تاکسی و ماشین هم میتوان خود را به بالای تپه رساند و از چشم انداز زیبای شهر پاریس لذت برد.

کلیسای ساکره کور در بالای تپه مون مارتر montmartre - شمال پاریس

چشم انداز شهر پاریس و نمای پله های منتهی به کلیسای ساکره کور - پاریس

یک گروه نوازنده خیابانی در پای کلیسای ساکره کور - محله مون مارتر - پاریس

نمایش چند ژیان در کوچه های مون مارتر - پاریس

میدان هنرمندان مون مارتر

در مقابل کلیسا، گروههای مختلف هنری سعی در جلب مشتری داشتند. بعد از استراحتی کوتاه، از کوچه های سنگفرش سمت چپ کلیسا وارد محله مون مارتر شدیم تا به چند رستوران و یک میدان کوچک رسیدیم - نقشه محل - در دورتا دور میدان نقاشان زیادی مشغول نقاشی پرتره مردم بودند یک هنرمند هم دلقک کوکی شده بود و عده زیادی را به خود سرگرم کرده بود از بین نقاشان هم، کار یک هنرمند ژاپنی که با قیچی و کاغذهای سفید و سیاه، چهره افراد را طی یک دقیقه طراحی میکرد جالب بود. شام را هم در یکی از رستورانهای گوشه میدان که در عکس پائین، پشت دلقک قرار دارد خوردیم.

یک هنرمند به شکل دلقک کوکی - محله مون مارتر - پاریس

نقاش خیابانی - محله مون مارتر - میدان Place du Tertre - پاریس

نقاشی با برشهای قیچی - محله مون مارتر - میدان Place du Tertre - پاریس

جاهایی که ندیدیم: گورستان مون مارتر، موزه سالوادور دالی و کافه مولن روژ از جمله جاهای دیدنی محله مون مارتر هستند که ما فرصتی برای بازدید از آنها پیدا نکردیم.

توضیحات مفید احسان: محله بسیار زیبا و تاریخی مون مارتر در اطراف کلیسای ساکره کور محله ایست که هنرمندانی بزرگ مثل پیکاسو و سالوادور دالی وقتی در پاریس بودند در این محله اقامت داشتند و میتوان گفت پایگاه روشنفکران و بخصوص هنرمندان قرن 19 بوده. من در باران در کوچه ها و  پله های ان قدم زدم وبه مولن روژ رسیدم. بنظرم از زیباترین لحظات من بود.باید پاریس را پیاده دید......