عاشق سفر

سفر به اروپا - از برلین تا آمستردام 3

شبهای سفید هلند؟!!!

وقتی به مرز هلند رسیدیم به سختی میشد حدس زد کجا از مرز گذشتیم فقط یک پارکینگ بزرگ کامیون و یک سایه بان فلزی ظاهرا نشان از عبور ما از مرز میداد و همچنین یک تابلو که آرم کشورهای شنگن بر روی آن درج شده بود. ساعت 9.5 شب هوا هنوز روشن بود و این سفیدی شب تا حدود ساعت ده و بیست دقیقه شب ادامه داشت. در برلین و بارسلون ساعت 9 هوا تاریک میشد. و این موضوع عجیب بود روشنائی هوا در حد گرگ و میش بود قبلا در مورد شبهای سفید سنت پترزبورگ شنیده بودم. که در نیمه مرداد ماه هوا تا پاسی از نیمه شب روشن است اما سنت پترزبورگ هزاران کیلومتر با اینجا فاصله دارد. بعد از خروج از هلند دیگر در هیج جا این موضوع تکرار نشد.

شبهای سفید در مرز آلمان به هلند - روشنائی هوا در ساعت 10 شب اول مرداد

شهر Hengelo

ساعت 10.30 شب هوا دیگر تاریک شده بود و ما تصمیم گرفتیم شب را در نزدیکترین شهر شب را سر کنیم. تابلو شهر Hengelo را انتخاب و بدنبال هتل وارد شهر شدیم. سبک ساختمان سازی و نور پردازی شهر خیلی رویائی بود و زیبائی کشور هلند را برخ میکشید.

آدرس منطقه ای از شهر را به جی پی اس دادم که تراکم مناطق دیدنی شهر بیشتر بود چون معمولا در این مناطق، هتلهای ارزان قیمت بیشتر است. (معمولا در نقشه های جی پی اس جاهای دیدنی را با ستاره های قرمز نشان میدهند). جی پی اس هم ما را به میدان اصلی شهر راهنمائی کرد که یک برج ساعت و یک کلیسای قدیمی زیبا قرار داشت و چند رستوران و کافی شاپ هم در همان اطراف صندلی های خود را بیرون چیده و بخاطر باران ملایم چادرهایی بزرگ روی آنها کشیده بودند تقریبا همه آنها شلوغ بودند و اکثر مشتریان آنها را جوانان آلمانی تشکیل میدادند که تعطیلات آخر هفته را از آنجا میگذراندند. روی هر میز یک ظرف حاوی مشعلی کوچک سوسو میزد که شاید برای گرم کردن غذا بود. خیلی دوست داشتم از آن فضا یک عکس بیاندازم اما تابلوهای کوچک عکسبرداری ممنوع، منصرفم کرد. از آن همه شلوغی و نشاط صبح فردا خبری نبود و همه جا خلوت و ساکت شده بود.

چند رستوران در شهر Hengelo نزدیک میدان اصلی شهر

در طبقه دوم یکی از رستورانها یک هتل بود بنام Stravinsky که قدیمی اما تمیز بود که شبی 72 یورو قیمت داشت، دلار و تخفیف هم قبول نمیکرد. برای مقایسه قیمت هتلهای دیگر، گشتی در خیابانهای اطراف زدم شهر توریستی و زیبائی بود بازار اصلی شهر هم نزدیکمان بود. هتل دیگری با شرایط قبلی در آن اطراف پیدا نکردم. و شب را در همان هتل گذراندیم.(رزرو هتل در اروپا) پارکینگ نزدیک هتل ظاهرا آخر هفته ها رایگان بود و ما بسختی جای پارک پیدا کردیم و جالب آن بود که در تمام مدت جای پارک معلولین خالی بود و هیچکس آنجا پارک نمیکرد.