عاشق سفر

سفر دور ترکیه - 5

نوشته شده در سه شنبه یازدهم تیر 1387 ساعت 15:40 شماره پست: 35

پیش به سوی دریای مدیترانه

صبح زود بعد صرف صبحانه  در هتل کتان غازی عینتاب بطرف شهر آدانا راه افتادیم ٬ جاده متاثر از آب و هوای مدیترانه ای بسیار زیبا شده است . در کنار اتوبان قازی عینتاب به مرسین ٬ جاده معمولی هم وجود دارد که زیباتر است و ما از آن دل نمی کنیم و وارد اتوبان نمی شویم ٬ بی صبرانه منتظر رسیدن به دریای مدیترانه-در اصطلاح محلی akdeniz - بودیم .

شهر آدانا

adana  شهر بزرگی است و با دریا پنجاه کیلومتر فاصله دارد٬ ولی در شمال آن دریاچه سیهان قرار دارد و از داخل شهر هم رودخانه سیهان عبور می کند٬ کبابهای آدانا مشهور است هم بزرگند هم خوشمزه اند

شهر مرسین زیبا

۶۰ کیلومتر بعد از آدانا شهر زیبا و ساحلی مرسین mersin قرار دارد  چون شهر های بعدی کوچک هستند این شهر را برای توقف انتخاب کردیم ٬ خوشبختانه کل بعد از ظهر را برای گردش در شهر وقت داشتیم شهر فوق العاده زیبا بود مخصوصا خیابان ساحلی آن.

برخورد خوب مردم ترکیه

هتل سه ستاره ای بنام mistur را برای اقامت انتخاب کرده بودیم از یک آقای متشخص و کراواتی محل هتل را سوال کردم٬ انگلیسی را خوب صحبت میکرد ٬ سعی کرد مسیر را برایم توضیح دهد اما خیلی چپ و راست داشت ٬ در نهایت مهربانی از ما خواست دنبالش برویم ٬ ماشین فورد فوکوس داشت ٬ هتل در خیابانهای تنگ و باریک وسط شهر قرار داشت و چون موقع ظهر بود و دانش آموزان با لباسهای خوشرنگ و تمیز از مدرسه برمیگشتند خیلی خیابانها شلوغ بود ٬ جای پارک نبود ٬ از آقای متشخص تشکر کردیم و در پارکینگ  هتل در طبقه همکف توقف کردیم . در حین پارک ٬ دختر دانش آموزی که با دختر سه ساله ما همبازی شده بود چند تا دستبند پلاستکی را به او هدیه داد ٬ هتل میستور کوچک ولی تمیز بود. شبی ۸۰ لیر با صبحانه ٬ اما بعد از دیدن اتاقها ٬ هتل را نپسندیدیم ٬ چون ظهر بود برای انتخاب هتل وقت داشتیم ٬

هتل سل تاشا sultasa

در یک بلوار ساحلی زیبا که چند پارک فانتزی هم داشت چند تا هتل قرار داشت هتل چهار ستاره سل تاشا sultasa را انتخاب کردیم ٬ اتاقی که بهترین ویو را داشت گرفتیم ٬ رو به دریا ٬ و یک پارک زیبا هم حد فاصل دریا و ما.

خداحافظ مرسین زیبا

کاش وقت زیادتری داشتیم و در شهر مرسین بیشتر می ماندیم ٬ از مرسین خاطره خوبی دارم ٬ مردم خونگرم و مهمان نواز ٬ هتل و ساحل زیبا ٬ شهر و بازار تمیز و مرتب ٬ پارکهای عالی.